• דף הבית
  • אודותנו
  • מאמרים
    • פטנטים
    • סימני מסחר
    • מדגמים
    • זכויות מטפחים
    • זכויות יוצרים
    • רשויות פטנטים וקניין רוחני כללי
    • אמנות פטנטים וקניין רוחני
    • דיני מחשבים
  • סרטונים
  • שאלות נפוצות
    • שאלות נפוצות בפטנטים
    • שאלות נפוצות בחיפושי פטנטים
    • שאלות נפוצות בסימני מסחר
    • שאלות נפוצות במדגמים
    • שאלות נפוצות בזכויות מטפחים
    • שאלות נפוצות בזכויות יוצרים
    • שאלות נפוצות בסודות מסחריים
    • שאלות נפוצות במסחור קניין רוחני
    • שאלות נפוצות בקניין רוחני כללי
    • שאלות נפוצות בדרישת שימוש בסימני מסחר
  • קשרי מדיה ותקשורת
  • יצירת קשר
  • English
צור קשר





אני מעוניין להרשם לידיעון

  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Contact
שילון צוקרשטיין ושות', עורכי דין ועורכי פטנטים
  • דף הבית
  • אודותנו
  • מאמרים
    • פטנטים
    • סימני מסחר
    • מדגמים
    • זכויות מטפחים
    • זכויות יוצרים
    • רשויות פטנטים וקניין רוחני כללי
    • אמנות פטנטים וקניין רוחני
    • דיני מחשבים
  • סרטונים
  • שאלות נפוצות
    • שאלות נפוצות בפטנטים
    • שאלות נפוצות בחיפושי פטנטים
    • שאלות נפוצות בסימני מסחר
    • שאלות נפוצות במדגמים
    • שאלות נפוצות בזכויות מטפחים
    • שאלות נפוצות בזכויות יוצרים
    • שאלות נפוצות בסודות מסחריים
    • שאלות נפוצות במסחור קניין רוחני
    • שאלות נפוצות בקניין רוחני כללי
    • שאלות נפוצות בדרישת שימוש בסימני מסחר
  • קשרי מדיה ותקשורת
  • יצירת קשר
  • English
  • דף הבית
  • יצירת קשר
  • אודותנו
  • שאלות נפוצות
  • מאמרים
  • סרטונים
  • קשרי מדיה ותקשורת
שילון צוקרשטיין ושות', עורכי דין ועורכי פטנטים
  • דף הבית
  • יצירת קשר
  • אודותנו
  • שאלות נפוצות
  • מאמרים
  • סרטונים
  • קשרי מדיה ותקשורת
סימני מסחר | Facebook vs. Teachbook
ראשי » מאמרים » סימני מסחר » סימני מסחר | Facebook vs. Teachbook

סימני מסחר | Facebook vs. Teachbook

אוגוסט 29, 2010

August 29, 2010
 

אתמול (28/8/2010) פרסמו סוכנויות הידיעות את תביעתה של פייסבוק נגד טיצ'בוק, רשת חברתית קטנה למורים אמריקאיים, בטענה שהשימוש בסיומת בוק (BOOK) היא הפרה של סימנה המסחרי וגורמת לדילול המוניטין עד כדי הפיכת המילה לגנרית.

בחינת כתב התביעה מעלה כי טענתה של פייסבוק אינה חזקה, פייסבוק מנכסת לעצמה את המילה BOOK על אף שאין לה שימוש וסימן מסחר במילה זו לבדה, מה שכן יש לפייסבוק הם תקציבים בלתי מוגבלים למלחמות משפטיות, ללא קשר לחוזק עילות התביעה.

בכתב התביעה הארוך, שהוגש בבית המשפט המחוזי במחוז צפון קליפורניה, אינה נוקבת פייסבוק בסכום פיצוי ספציפי אך היא כוללת בחובה אזהרה לכל החברות שמשתמשות בסיומת BOOK – בית המשפט הקליפורני מתבקש להוציא צו מניעה כנגד כל שימוש "מילה נגרית + BOOK". אמנם צו זה תקף כנגד טיצ'בוק בלבד, אך הדבר מהווה תמרור אזהרה משמעותי לכל שאר החברות העושות שימוש במילה זו או התכוונו לעשות שימוש.

פייסבוק לא לבד, חברות ישראליות, קטנות וגדולות כאחד, אינן חסינות מפני תקיפות והצקות ע"י החברות הבינלאומיות הגדולות, לעיתים על לא עוול בכפן. כך לדוגמא טיפלנו בעבר בתביעה של חברת אפל למחיקת סימן מסחר אמריקאי שהגישה חברה ישראלית קטנה שעוסקת בתחום נישה שאינו מתחרה או קשור באפל, רק משום שסימן המסחר כלל את המילה הגנרית POD. למרות שלחברה הישראלית היה קייס מעולה, לא הייתה להם ברירה אלא לוותר על הסימן ולשנות את שם המוצר, שכן הליך ההתגוננות היה עולה להם למעלה ממאה אלף דולר. חברת אפל אפשרה לחברה הישראלית שנה לשנות את השם של המוצר למרות שהחברה הישראלית מכרה במשך שנים תחת שם זה.

מה חברה ישראלית יכולה לעשות כדי לא ליפול לציפורני החברות הגדולות? ראשית, אנו ממליצים לבחור שמות מקוריים ככל שניתן. בנוסף, חשוב לזכור שמלכודת הדבש השיווקית של שימוש בסימן הדומה בצורה כזו או אחרת לסימן מסחר של חברת ענק הוא אכן לעיתים קרובת כלי עזר שיווקי מדהים אבל עלול להתגלות בהמשך הדרך כטעות יקרה מאוד, לעיתים עד כדי קריסת החברה . המלצתנו החמה – לא כדאי להכניס ראש בריא למיטה חולה.

לאחר בחירת סימן המסחר מומלץ לחברה או היזם הישראליים לבצע ניתוח משפטי של הסיכונים שבשימוש בסימן הנבחר. רוב רשמי סימני המסחר בעולם מחזיקים במאגרי מידע דיגיטאליים הפתוחים לציבור וניתן, יחסית בקלות, לבצע ניתוח סיכונים משפטי בנוגע לשימוש בסימן המסחר כזה או אחר.

הפחד שגורם לחברות הענק לפעול בצורה כה אגרסיבית ולעיתים חסרת פרופורציות הוא הפחד מהפיכת סימנם המסחרי לגנרי ובעקבות כך לא יוכלו למנוע שימוש בו.

ואכן, חשוב לזכור את הצד השני של המטבע, גם הוא רלוונטי מאוד לחברות ויזמים ישראליים, בעלי סימן מסחר חייבים לעמוד על המשמר מפני הסיכון לדילול הסימן המסחרי שלהם והפיכתו לגנרי. אם בעליו של סימן מסחר לא פועלים כנגד חיקויים, גם אם אינם מדויקים, הם מסתכנים בכך שהסימן יאבד עם הזמן את ייחודיותו ובעלי הסימן בעצם יאבדו את הזכויות המונופוליסטיות שלהם בסימן.

שיתוף
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google
  • Reddit
צור קשר
טלפון : 03-75-85-777
וואטסאפ: 058-75-85-778
info@israelip.co.il





אני מעוניין להרשם לידיעון

מאמרים
  • פטנטים
  • סימני מסחר
  • מדגמים
  • זכויות מטפחים
  • רשויות פטנטים וקניין רוחני כללי
  • אמנות פטנטים וקניין רוחני
  • זכויות יוצרים
  • דיני מחשבים
עקבו אחרינו בפייסבוק
‎שילון צוקרשטיין ושות' - עורכי דין ועורכי פטנטים‎
יצירת קשר

שילון צוקרשטיין ושות'
מרכז עזריאלי 1, המגדל העגול,
תל אביב 67021
טלפון: 03-7585777
פקס: 03-7581999
וואטסאפ: 058-7585778
info@israelip.co.il

מדיה חברתית
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Instagram
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס